RIP Zelda! / Kurser i vår

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, ska försöka få i hop några rader.

Vill börja med att skriva en rad om Zelda som är en liten tik som jag brukar klippa.
Zeldas husse ringde mig i Fredags och berättade att dom hade varit till Strömsholm med henne för hon hade börjat kissa inne, när dom kom in med henne var hon pigg, dom tog prover och gjorde ultraljud det visade sig att Zelda hade livmodersinflammation och dom flesta inre organen var helt slut på henne, så tråkigt på en så ung och fin tik! Endast 2år gammal. Vila i frid.
Börjar fundera på vad som är med våra tikar!? Linn, Emmy, Zerilla och nu Zelda 4 tikar som har fått livmodersinflammation bara i vår!


Viltspårkurserna börjar gå mot sitt slut, alla hundar har varit så duktiga i år!
Jag och Sanne har 2 grupper eftersom det vart så många anmälningar, det är riktigt kul.
På Söndag ska 10 stycken gå prov och jag tror att det kommer gå mycket bra.
Eventuellt kommer vi ha en kurs i höst också återkommer med mer info om det senare.

Jag har också gått en spårmix kurs med Linn hos Ann-sofie.
Linn var duktig och spårade på bra, vi fick prova på id spår, person spår och viltspår.
Jag har lagt upp en bild som Mervi tog när vi skulle gå ett av spåren.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0